trustRank -מדד האמון

כיצד גוגל מודד אמון? היא שאלת "נוסחת הקוקה קולה" של תחום החיפוש. מאוד קשה לדעת מהם הגורמים המשפיעים ולאף אחד אין תשובה מלאה לשאלה מלבד למנוע החיפוש עצמו.
אז בכל זאת איך נוכל להתמודד עם פרמטר האמון? נדמה זאת לסיטואציה יומיומית, במי אתם תבטחו לספק לכם אינפורמציה בחיים האמיתיים? במידה ולא מדובר במשהו קיצוני סביר שאחד המקרים הבאים יניח את דעתכם:

  1. מישהו שסיפק לכם אינפורמציה איכותית, אמינה בשעת הצורך.
  2. מישהו שהפנה אתכם לאנשים אחרים "שסיפקו את הסחורה".
  3. מישהו שהופניתם אליו כאוטוריטה בתחום מסוים ע"י מומחים אחרים העוסקים בתחום זה.


אם נתרגם את הנקודות מלמעלה לעולם החיפוש נקבל את הקריטריונים הבאים:

  1. אתר המספק אינפורמציה מדויקת שניתן לסמוך עליה (אמינה) בשעת הצורך.
  2. אתר המקשר לאתרים אחרים רק במידה והם עונים על הקריטריון הראשון.
  3. אתר שאתרים אחרים מקשרים אליו כאל אוטוריטה בתחומו.


במילים אחרות אפשר לומר שמדד האמון ניתן לאתרים איכותיים הנחשבים כאוטוריטות בתחומם (קריטריונים 1 ו- 3) אשר מקפידים גם על מדיניות קישורים יוצאים איכותית (קריטריון 2).

המשמעות הפרקטית של כל האמור לעיל היא שקבלת קישור מאתר שיש לו טראסט גבוה בגוגל הוא קישור איכותי יותר מאשר סתם קישור מאתר שלא זוכה לאותה מידת אמון של המנוע. הגיוני הוא הדבר שאתר המקשר רק לאתרים איכותיים (לפי גוגל) שמוסיף קישור גם אליך יעלה את ערכך בעיני מנועי החיפוש. מצד שני אתר המקשר ללא אבחנה לכל אחד מן הסתם לא יוסיף לך ערך.

מדד הטראסט ראנק ממשיך לצבור חשיבות ולהתפתח בזמן שמנועי החיפוש מכניסים את ההיסטוריה של כל אתר למשוואה - דירוגים, מדיניות בניית קישורים, מדיניות קישורים יוצאים, כמות ותכיפות החומרים החדשים המתווספים לאתר וכו'.


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

אפקט ארגז החול של גוגל

ארגז החול של גוגל הוא השם שניתן לתופעה שבה אתרים חדשים אינם מצליחים להתברג בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל (לפחות לא עבור מונחים גנריים). ללא קשר אם אתם מאמינים בקיומו של ארגז החול או לא, מה שעליכם לזכור הוא שגוגל עושה שימוש בפרמטרים מבוססי זמן לקביעת חשיבות האתר או הדפים בו. אומנם אף אחד לא יכול לומר בוודאות מהם אותם פרמטרים מבוססי זמן...

למאמר המלא..

מדד ה- pageRank וחשיבותו

הרבה נאמר על מדד הפייגראנק של גוגל ורבים בעולם קידום האתרים יודעים לדקלם כי הוא אינו רלוונטי יותר אך מדובר בהצהרה שאין בה ממש. גם היום עיקר תהליך קניית/ מכירת הקישורים מתבסס על ציון הפייגראנק של הדף המוציא את הקישור. מעבר לכך חשיבותו האמיתית של המדד, שממנה לרוב נוטים להתעלם, היא העובדה שגוגל משתמש בו לצורכי תהליכי הזחילה, אינדוקס הדפים וקביעת מיקומים בתוצאות החיפוש.

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi