מדד ה- pageRank וחשיבותו

הרבה נאמר על מדד הפייגראנק של גוגל ורבים בעולם קידום האתרים יודעים לדקלם כי הוא אינו רלוונטי יותר אך מדובר בהצהרה שאין בה ממש. גם היום עיקר תהליך קניית/ מכירת הקישורים מתבסס על ציון הפייגראנק של הדף המוציא את הקישור.

מעבר לכך חשיבותו האמיתית של המדד, שממנה לרוב נוטים להתעלם, היא העובדה שגוגל משתמש בו לצורכי תהליכי הזחילה, אינדוקס הדפים וקביעת מיקומים בתוצאות החיפוש.

איך בכל זאת נוכל להשתמש במדד הפייגראנק?

  • כל דף זקוק לסף מסוים של פייגראנק, שיוקצה לו ע"י מנוע החיפוש, על מנת שיהפוך ראוי לסריקה. כמובן שעמודים בעלי ציון נמוך ייסרקו לעיתים רחוקות יותר מאשר עמודים עם ציון גבוה. דף שלא הוקצה לו פייגראנק כלל לא ייסרק על ידי מנוע החיפוש למעט במקרה שמדובר בעמוד חדש, שעדיין לא עבר עדכון  פייגראנק ראשון (ועל כן מופיע ללא ציון בסרגל הכלים של גוגל). בכדי לגרום לסריקה מלאה של האתר שלנו עלינו להשיג קישורים גם לעמודים פנימיים (ולא רק לדף הבית) ובנוסף רצוי שיהיו מאתרים בעלי פייגראנק גבוה.
    יש לזכור כי למרות שסרגל הכלים של גוגל מספק את האינדיקציה הטובה ביותר לציון הפייגראנק של דף מסוים עדיין מדובר בנתון לא מעודכן שמטרתו למנוע מניפולציה ע"י סחר בקישורים.
  • למרות שהמציאות יכולה להיות שונה,  פייגראנק בדרך כלל מיוחס לאתרי אוטוריטה. קישורים מדפים עם ציון גבוה, רלוונטיים ובהקשרים הנכונים יעזרו לכם להפוך לאתר שייחשב כאוטוריטה לפחות בעיני מנועי החיפוש.
  • אם כל הנתונים האחרים זהים, קישור עם פייגראנק גבוה יהיה עדיף על פני קישור עם פייגראנק נמוך. ועדיין למרות היותו מדד לאיכות הקישורים הנכנסים, יש לזכור שקישורים מאתרים בעלי פייגראנק גבוה לא יתרמו בהכרח למיקומים כפי שהם תרמו פעם.


לסיכום, השגת פייגראנק גבוה לאתר שלכם אינה מבטיחה כבעבר דירוגים טובים בתוצאות החיפוש.
ולמרות זאת פייגראנק גבוה כן ישפיע באופן חיובי כלשהו.


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

אפקט ארגז החול של גוגל

ארגז החול של גוגל הוא השם שניתן לתופעה שבה אתרים חדשים אינם מצליחים להתברג בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל (לפחות לא עבור מונחים גנריים). ללא קשר אם אתם מאמינים בקיומו של ארגז החול או לא, מה שעליכם לזכור הוא שגוגל עושה שימוש בפרמטרים מבוססי זמן לקביעת חשיבות האתר או הדפים בו. אומנם אף אחד לא יכול לומר בוודאות מהם אותם פרמטרים מבוססי זמן...

למאמר המלא..

trustRank -מדד האמון

כיצד גוגל מודד אמון? היא שאלת "נוסחת הקוקה קולה" של תחום החיפוש. מאוד קשה לדעת מהם הגורמים המשפיעים ולאף אחד אין תשובה מלאה לשאלה מלבד למנוע החיפוש עצמו. אז בכל זאת איך נוכל להתמודד עם פרמטר האמון? נדמה זאת לסיטואציה יומיומית, במי אתם תבטחו לספק לכם אינפורמציה בחיים האמיתיים? במידה ולא מדובר במשהו קיצוני סביר שאחד המקרים הבאים יניח את דעתכם:

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi