אפקט ארגז החול של גוגל

ארגז החול של גוגל הוא השם שניתן לתופעה שבה אתרים חדשים אינם מצליחים להתברג בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל (לפחות לא עבור מונחים גנריים). ללא קשר אם אתם מאמינים בקיומו של ארגז החול או לא, מה שעליכם לזכור הוא שגוגל עושה שימוש בפרמטרים מבוססי זמן לקביעת חשיבות האתר או הדפים בו.

אומנם אף אחד לא יכול לומר בוודאות מהם אותם פרמטרים מבוססי זמן (פז"מ) אבל אפשר להניח כי פרופיל הקישורים לאתר או ליתר דיוק גיל הקישורים, גיל הדומיין וגיל האתר הנוכחי הם חלק מאותם פרמטרים.
מה שידוע בוודאות הוא כי גוגל משתמש בפז"מ של אתר על מנת להעניק לו אמון (trustRank).

מכך משתמע כי הפרקטיקה הטובה ביותר לקידום אתר תהיה לקבל את הקישורים האיכותיים ביותר לאתר מוקדם ככל האפשר (על מנת שיצברו וותק) ולהמשיך באסטרטגיית השגת הקישורים תוך כדי שקלול אלמנט הזמן בציפיות שלכם לדירוגים. עבור מונחים תחרותיים ייתכן שתאלצו לחכות בגוגל כשנה ולעיתים אף יותר בעוד שביאהו! ובלייב של מיקרוסופט מדובר בחודשים ספורים.
ככל שמדובר בתחום תחרותי יותר עלינו לזכור שמלבד גוגל עלינו להתחשב גם במעשי המתחרים שלנו ובמאמצי הקידום שלהם, שעשויים לדחוק אותנו בהמשך בתחרות על המיקומים.

כיצד יוצאים מארגז החול ?

שמעתי הרבה מקדמי אתרים שמתפארים בטכניקה סודית להוציא אתר מתקופת ארגז החול שלו אבל בפועל כל שיש לעשות במצב זה הוא להשיג הרבה קישורים איכותיים - רלוונטיים, מאתרי אוטוריטה, בעלי מדד trustRank גבוה בגוגל - ולחכות! 

שלושת הכללים בהמשך יעזרו לכם להוציא את המרב מתקופת הצינון של ארגז החול:

  • חפשו את הקישורים האיכותיים - קישורים שהם רלוונטיים לנושא האתר שלכם, מתוך אתרי אוטוריטה המקבלים את אמון גוגל ובעלי דירוג pageRank גבוה גם לדף המוציא את הקישור (במידה וקיבלתם קישור מדף פנימי שאינו דף הבית של האתר) וגם לדף הבית.
  •  אל תבזבזו זמן יקר - העלו את האתר שלכם כבר היום והתחילו מיידית במלאכת החלפת/ השגת הקישורים אליו. אם האתר שלכם לא מוכן העלו תכנים זמניים (אך רלוונטיים) והוסיפו להם קישורים על מנת שמנוע החיפוש יזהה את האתר שלכם מוקדם ככל האפשר.
  • השיגו את הקישורים הטובים ביותר הכי מוקדם שאתם יכולים.


כל חיסרון יכול להיות גם יתרון - אם כבר הצלחתם להשיג קישורים טובים, יצאתם מארגז החול ועניתם על דרישות האיכות של גוגל סביר להניח שמנוע החיפוש יעדיף את האתר שלכם על פני מתחרים חדשים שהצליחו להשיג יותר קישורים נכנסים מכם או כאלו שלא הצליחו לעבור את מחסום האיכות.


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

מדד ה- pageRank וחשיבותו

הרבה נאמר על מדד הפייגראנק של גוגל ורבים בעולם קידום האתרים יודעים לדקלם כי הוא אינו רלוונטי יותר אך מדובר בהצהרה שאין בה ממש. גם היום עיקר תהליך קניית/ מכירת הקישורים מתבסס על ציון הפייגראנק של הדף המוציא את הקישור. מעבר לכך חשיבותו האמיתית של המדד, שממנה לרוב נוטים להתעלם, היא העובדה שגוגל משתמש בו לצורכי תהליכי הזחילה, אינדוקס הדפים וקביעת מיקומים בתוצאות החיפוש.

למאמר המלא..

trustRank -מדד האמון

כיצד גוגל מודד אמון? היא שאלת "נוסחת הקוקה קולה" של תחום החיפוש. מאוד קשה לדעת מהם הגורמים המשפיעים ולאף אחד אין תשובה מלאה לשאלה מלבד למנוע החיפוש עצמו. אז בכל זאת איך נוכל להתמודד עם פרמטר האמון? נדמה זאת לסיטואציה יומיומית, במי אתם תבטחו לספק לכם אינפורמציה בחיים האמיתיים? במידה ולא מדובר במשהו קיצוני סביר שאחד המקרים הבאים יניח את דעתכם:

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi