תוכן שימושי הוא תוכן ממוקד

הלקוח הוא (עדיין) מלך. כלל המפתח הזה תקף גם באינטרנט, כמו בכל סיטואציה שיווקית אחרת. אלא שבאינטרנט הדרך להגיע ללקוח היא באמצעות מילים כתובות. איך עושים את זה ביעילות?
התשובה היא- יוצרים תוכן שימושי.

האתגר הגדול ביותר בכתיבה לאינטרנט, הוא לזכות בתשומת לב הגולש. הפרדוקס הוא, שככל שהמידע לו נחשף הקורא רב יותר, כך פוחתת תשומת הלב שלו. הגולשים הם בראש וראשונה ממוקדי מטרה, ומעוניינים לבצע משימה מוגדרת מראש. רק אם התוכן שלכם יעביר את המסר שאצלכם יוכלו לבצע את המשימה (ומהר!), יהיה לכם אתר מצליח.


הכללים ליצירת תוכן שימושי

  • כלל הזהב: באינטרנט, פחות זה יותר. על המסרים להיות קצרים וממוקדים, ולא לכלול יותר מרעיון אחד לפסקה. טקסטים באינטרנט אינם נקראים על ידי הגולש- הם נסרקים. לכן, ככל שהמסר קצר יותר, הסיכוי גבוה יותר שייקלט בעינו של הקורא, ויניע אותו לפעולה הרצויה.
  • חדשו! ספקו לקורא אינפורמציה שתהווה חידוש עבורו - עובדות שלא ידע לפני שהגיע לביקור אצלכם באתר. היכנסו לראש של הגולש, ושאלו את עצמכם- מה מעניין אותו לדעת? מה תוכלו לכתוב שיגרום לו לעצור ולומר - "או! על זה באמת לא חשבתי?"
  • שבצו את התוכן באופן מדורג - דמיינו שהאתר הוא פירמידה, שבראשה (דף הבית) מופיע התוכן הענייני ביותר- המסרים השיווקיים ה"חזקים" ביותר שלכם. את הפרטים הנוספים, שבצו ביתר קטגוריות האתר. מי שירצה, יקרא.
    גם כאן: הקפידו לא להרעיף על הגולש פרטים מיותרים (ראו כלל 1 לעיל). הוסיפו רק אינפורמציה שנותנת לגולש ערך מוסף על השירותים שאתם מספקים.
  • צמצמו את אפשרויות הבחירה של הגולש - בחירה היא דבר מבלבל! כשאנחנו נתקלים בעודף גירויים, אנו נוטים לקבל החלטה מהירה (במקרה הטוב), או לסגת (במקרה הרע). ואתם לא רוצים שזה מה שיקרה לגולש שמגיע אליכם. לכן, גלו מהן מילות המפתח העיקריות שמעניינות אותו, וכוונו אותו לאינפורמציה המתייחסת לנושאים אלה. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת, היא לסווג את התכנים לקטגוריות צד ששמותיהן כוללים את ביטויי המפתח.
  • הדגישו תועלות ולא תכונות. הימנעו מהטעות הנפוצה ביותר- אל תדברו על תכונות המוצר שלכם, ועד כמה הוא נפלא ומתוחכם; זהו את הצורך של הלקוח הפוטנציאלי, וספרו לו כיצד המוצר או השרות שאתם מספקים יענה על הצורך הזה. למשל: במקום "התוכנה המתקדמת ביותר לסינון דואר זבל", כתבו: "התוכנה שתשאיר את תיבת הדואר שלכם נקייה לתמיד מדואר זבל!"
  • הקפידו על כותרות נכונות: הגולש המבקר אצלכם באתר יודע בדיוק מה הוא רוצה. יש לו "חשד" קל שאתם יכולים לספק את הסחורה, אך העין שלו פוזלת לכיוון כפתור ה- back, והוא מתחיל בספירה לאחור מהרגע שבו נחת אצלכם באתר. בדרך כלל, הספירה הזו לא עולה על 8 שניות. מה שהקורא כן יספיק לקלוט בפרק הזמן הקצרצר הזה הן הכותרות. לכן טוב תעשו, אם תשדרו לו שהגיע למקום הנכון, ו"תקנו" עוד דקה מזמנו. כותרת אפקטיבית תכיל מילת מפתח, ולא תנוסח באופן מתחכם, אלא כך שתשקף את אופי הטקסט שבהמשכה.  ואל תשכחו להדגיש את התועלת עבור הלקוח, גם (ובעיקר) בכותרת.


כי... הלקוח הוא מלך. כן, גם באינטרנט!


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

תוכן שמדבר ישירות לגולש

מי הם קוראי הטקסטים באינטרנט? אנשים כמוכם! ? השכנה מקומה 7, הנהג שחתך אתכם הבוקר בכביש, הבחורה שעמדה לפניכם בתור לקופת הקולנוע. הקוראים הם לא קבוצת גולשים חסרי פנים; כמוני וכמוכם, הם אוהבים לזפזפ עם שלט הטלוויזיה, נוטים לאבד מהר את הסבלנות, ומחפשים באינטרנט תשובות לשאלות מוגדרות מראש. אם תדעו מי קהל היעד שלכם ותפנו אליו באופן ישיר, יהיה לכם תוכן אפקטיבי המניע לפעולה.

למאמר המלא..

כתיבת כותרות מעולות לאינטרנט

הכותרת היא הרושם הראשון, ולפעמים היחיד, לו נחשף הקורא. כותרת טובה תעביר תוך חצי שנייה את המסר - הגעת למקום הנכון, כדאי לך להישאר פה! בממוצע, 8 מתוך 10 גולשים יקראו את הכותרת, ורק שניים יקראו את שאר הטקסט. ברור אם כך, מדוע חייבת הכותרת להיות לא פחות ממעולה.

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi