כתיבת כותרות מעולות לאינטרנט

הכותרת היא הרושם הראשון, ולפעמים היחיד, לו נחשף הקורא. כותרת טובה תעביר תוך חצי שנייה את המסר - הגעת למקום הנכון, כדאי לך להישאר פה!

בממוצע, 8 מתוך 10 גולשים יקראו את הכותרת, ורק שניים יקראו את שאר הטקסט. ברור אם כך, מדוע חייבת הכותרת להיות לא פחות ממעולה.


כותרות לאינטרנט - הכללים

  • עוררו עניין: כותרת טובה תכלול מילת מפתח הקשורה לנושא בו עוסק האתר שלכם, ותתייחס לצורך של הגולש. הימנעו מכותרת ששמה במרכז את נקודות ההשקפה הפרטיות שלכם, או את ארגונכם. ואל תחזקו את הדימוי העצמי שלכם באמצעות הכותרת- לא מדובר פה בכם, אלא בלקוח הפוטנציאלי. כתבו: "מחירים מיוחדים לכבוד יום ההולדת ה-10 שלנו", ולא- "אנחנו חוגגים עשר שנים, ונותנים לכם מחירים מיוחדים". ההבדל דק, אך משמעותי.
  • השתמשו בפנייה ישירה: כאשר רלוונטי, פנו אל הגולש באופן ישיר, בצורת שאלה שתמריץ אותו לקרוא הלאה: "רוצה לדבר אנגלית כאילו נולדת בחו"ל?"
  • נסחו כותרת ברורה: הכותרת אמורה לעמוד בפני עצמה, ולהעביר מסר ברור. גולש שנתקל בכותרת בתוצאות החיפוש למשל, אמור להבין על מה ידבר הטקסט אליו היא מפנה. הימנעו מיצירת כותרות מתוחכמות מידי, המתאימות יותר לשלטי חוצות. באינטרנט, אין לכם מרחב לטיזינג... דברו לעניין.
  • הקפידו על תמציתיות: כותרת אפקטיבית לא תעלה על 8 מילים. ורצוי פחות! כותרת טובה מעבירה מסר ענייני, והדרך לעשות זאת היא בכמה שפחות מילים.
  • גלו לגולש מה הפרס! הכותרת אמורה להבטיח גמול לקורא- אנגלית מעולה, טיסות לחו"ל במחירי מבצע, 100% הצלחה בראיון עבודה. אבחנו את הצורך, ותנו לגולש את הפתרון באמצעות המילים הראשונות אליהן ייחשף כשייכנס לאתר שלכם.
  • העבירו מסר מדויק: אל תכתבו כותרת שמטרתה היחידה "לתפוס" את הגולש ולגרום לו להמשיך לקרוא. התוכן שמופיע בהמשך חייב לעמוד בהבטחה שיצרה הכותרת ולהיות רלוונטי. אם לא תעשו זאת, תאבדו את אמון הקוראים.

כתיבת כותרות היא מומחיות בפני עצמה, ולא תמיד תוכלו לקלוע בניסיון הראשון. יותר מזה, ייתכנו מקרים בהם לא תהיו מודעים לכך שהכותרת שכתבתם לא ברורה מספיק, או לא מעוררת עניין. הדרך היעילה ביותר לוודא זאת, היא לבצע בדיקת אפקטיביות. בקשו לקבל תגובות מקוראים ומלקוחות, ואם צריך- נסחו מחדש את הכותרת, עד שתקלע למטרה.


אל תתחילו לכתוב לפני שניסחתם כותרת!

בין אם אתם כותבים בלוג, מאמר, או עמוד תוכן לאתר- אל תתחילו בכתיבת גוף הטקסט לפני שיצרתם את הכותרת. למה??
כפי שכבר אמרנו, הכותרת היא הבטחה (כאשר אתם מקפידים על הכללים!); היא מספרת מראש לקורא מה "ירוויח" אם יקדיש את הדקות הבאות מזמנו לקריאת הטקסט. וכמו בחיים האמיתיים, קל יותר להצהיר הצהרות, אבל קשה יותר לעמוד בהן. אם תתחילו עם ההבטחה, פשוט לא תהיה לכם ברירה...
באופן כזה תציבו לעצמכם קו מנחה, שלא יאפשר לכם לסטות מההבטחה. אם בשלב ראשון תכתבו את התוכן ורק אז תנסחו את הכותרת, קיים סיכוי סביר שתעשו לעצמכם "הנחות" בדרך, ותסטו מהנושא המרכזי.

אל תרתמו את העגלה לפני הסוסים! תחילה נסחו כותרת, ואז חברו טקסט רלוונטי שיעמוד מאחורי מה שהבטחתם. 


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

תוכן שמדבר ישירות לגולש

מי הם קוראי הטקסטים באינטרנט? אנשים כמוכם! ? השכנה מקומה 7, הנהג שחתך אתכם הבוקר בכביש, הבחורה שעמדה לפניכם בתור לקופת הקולנוע. הקוראים הם לא קבוצת גולשים חסרי פנים; כמוני וכמוכם, הם אוהבים לזפזפ עם שלט הטלוויזיה, נוטים לאבד מהר את הסבלנות, ומחפשים באינטרנט תשובות לשאלות מוגדרות מראש. אם תדעו מי קהל היעד שלכם ותפנו אליו באופן ישיר, יהיה לכם תוכן אפקטיבי המניע לפעולה.

למאמר המלא..

תוכן שימושי הוא תוכן ממוקד

הלקוח הוא (עדיין) מלך. כלל המפתח הזה תקף גם באינטרנט, כמו בכל סיטואציה שיווקית אחרת. אלא שבאינטרנט הדרך להגיע ללקוח היא באמצעות מילים כתובות. איך עושים את זה ביעילות? התשובה היא- יוצרים תוכן שימושי. האתגר הגדול ביותר בכתיבה לאינטרנט, הוא לזכות בתשומת לב הגולש. הפרדוקס הוא, שככל שהמידע לו נחשף הקורא רב יותר, כך פוחתת תשומת הלב שלו. הגולשים הם בראש וראשונה ממוקדי מטרה, ומעוניינים לבצע...

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi