תוכן שמדבר ישירות לגולש

מי הם קוראי הטקסטים באינטרנט?
אנשים כמוכם! - השכנה מקומה 7, הנהג שחתך אתכם הבוקר בכביש, הבחורה שעמדה לפניכם בתור לקופת הקולנוע. הקוראים הם לא קבוצת גולשים חסרי פנים; כמוני וכמוכם, הם אוהבים לזפזפ עם שלט הטלוויזיה, נוטים לאבד מהר את הסבלנות, ומחפשים באינטרנט תשובות לשאלות מוגדרות מראש.
אם תדעו מי קהל היעד שלכם ותפנו אליו באופן ישיר, יהיה לכם תוכן אפקטיבי המניע לפעולה.

הכירו מקרוב את קהל היעד שלכם!

אתר האינטרנט שלכם פונה לגולש אמיתי שנמצא מהעבר השני של מסך המחשב. מיהו אותו לקוח פוטנציאלי? נער צעיר? חובב ספורט? אדם מודע לנושאי איכות הסביבה? יתכן והמוצר שאתם משווקים מתאים לכמה קהלי יעד בעלי אופי שונה. אם זה המצב, עליכם לבחור למי מהם אתם פונים; אף פעם לא תוכלו לפנות לכולם, ולהעביר מסר שיווקי משכנע מספיק. עליכם להתמקד בשניים-שלושה 'טיפוסי' לקוח עיקריים, ולנסח מסרים שיווקיים שיפנו אליהם ישירות.

מהי השיטה לעשות את זה? עליכם להיכנס לנעלי הלקוח אליו אתם פונים, ממש כאילו הכרתם אותו אישית.
ניקח לדוגמא אתר שמשווק מוצרי מזון אורגאניים. מי עשוי להיות לקוח של אתר כזה?
מועמדת מספר 1 - אימא לילדים, שמעוניינת להרגיל את משפחתה לאכול אוכל בריא;
מועמד מספר 2 - "פריק" לענייני בריאות, שלא מכניס בשום מצב ג'אנק פוד לפה.

תחילה, נעצב את הפרופיל האישי של כל לקוח:

פרופיל האימא
בת 40 פלוס
אם לשני ילדים מתבגרים
יוצאת לעבוד
מודעת לנושאי תזונה
שמה דגש על חיסכון  (אורגני זה יקר, לא?)

פרופיל ה"מכור" לתזונה בריאה
צעיר
לא מפרנס משפחה
צמא לידיעות בנושאי בריאות/ תזונה
רוצה לאכול בריא, אבל אוהב גיוון 

רואים את שניהם מול העיניים?  עכשיו, אפשר לגשת לשלב השני- אפיון המסרים השיווקיים.


דברו אל קהל היעד

כמו שכבר אמרנו, הגולש שנכנס אליכם לאתר הוא חסר סבלנות, ובראשו מתרוצצת רק שאלה אחת: מה אתם יכולים לתרום לו. הוא ייתן לכם הזדמנות של כמה שניות בלבד לשכנע אותו להישאר אצלכם באתר.
על כן, המסרים בהם ייתקל בעמוד הנחיתה חייבים "לתפוס" אותו ולהיות רלוונטיים עבורו אישית.

אם נחזור לדוגמא לעיל, מסר בסגנון "בריאות בכל ביס!" ידבר אל שני סוגי הלקוחות. הצעד הבא יהיה לעשות אבחנה בין שני הטיפוסים, ולפנות לכל אחד מהם באופן שידבר אליו במיוחד:
תמריץ עבור האימא עשויה להיות פינת המבצעים - טיזר בדף הבית שיפנה אותה לעמוד של מבצעי חיסכון. תמריץ עבור הלקוח המכור לאוכל בריאותי יהיה: "חדש! החטיף הבריא שיגרום לך להמריא!" (רד בול בגרסא הצמחונית...)
לינק למאמר חדש בנושאי תזונה, או לפינה של טיפים לאורח חיים בריא - גם אלה יהיו תמריצים מצוינים עבור ה"מכור" לבריאות.
מבינים את הרעיון?

לסיכום: קודם כל, זהו את הלקוח שלכם. זיהיתם? עכשיו, פשוט דברו אליו- ישירות, בגובה העיניים, והעיקר- לעניין.


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

תוכן שימושי הוא תוכן ממוקד

הלקוח הוא (עדיין) מלך. כלל המפתח הזה תקף גם באינטרנט, כמו בכל סיטואציה שיווקית אחרת. אלא שבאינטרנט הדרך להגיע ללקוח היא באמצעות מילים כתובות. איך עושים את זה ביעילות? התשובה היא- יוצרים תוכן שימושי. האתגר הגדול ביותר בכתיבה לאינטרנט, הוא לזכות בתשומת לב הגולש. הפרדוקס הוא, שככל שהמידע לו נחשף הקורא רב יותר, כך פוחתת תשומת הלב שלו. הגולשים הם בראש וראשונה ממוקדי מטרה, ומעוניינים לבצע...

למאמר המלא..

כתיבת כותרות מעולות לאינטרנט

הכותרת היא הרושם הראשון, ולפעמים היחיד, לו נחשף הקורא. כותרת טובה תעביר תוך חצי שנייה את המסר - הגעת למקום הנכון, כדאי לך להישאר פה! בממוצע, 8 מתוך 10 גולשים יקראו את הכותרת, ורק שניים יקראו את שאר הטקסט. ברור אם כך, מדוע חייבת הכותרת להיות לא פחות ממעולה.

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi