חשיבת קידום אתרים- 5 כללים להצלחה

על מנת להיות מקדמי אתרים מוצלחים עלינו לדעת כיצד עובדים מנועי החיפוש, כיצד הם התפתחו בשנים האחרונות ומהם הכיוונים אליהם הם ייפנו בעתיד. לפני שניגע בנושאים אלה נתמקד באסטרטגיה שעלינו לנקוט בתהליך קידום אתר כלשהו.
כל אתר ופרויקט קידום יהיה שונה בהיקפו ומטרותיו: בעלים של אתר שאינו למטרות רווח יחזיק ביעדים שונים מאתר שבעליו מכוון למסחר ועשיית כסף באמצעות האינטרנט. בדומה אתר של דפים ספורים יהיה קל יותר לקידום מאשר אתר של עשרות אלפי דפים. לכן לפני כל פרויקט עלינו לבצע מחקר, להבין את המשימה שמוטלת עלינו ולתכנן את דרכי הפעולה בהתאמה.

ללא קשר לתוצאות המחקר המקדים, היקף הפרויקט והמטרות שהצבנו לעצמנו, ריכזנו בהמשך 5 עקרונות של חשיבת קידום אתרים שיהוו בסיס להצלחה בכל פרויקט קידום אתר באשר הוא:

חשיבה לטווח ארוך

קידום אתרים הוא לא תוכנית כיצד להתעשר במהירות !
בנוסף מקדם אתרים טוב לא יחשוב כיצד הוא מביא תוצאות זמניות או לטווח הקצר תוך כדי סיכון של החרמת ונידוי האתר ממנועי החיפוש.

שימוש בטריקים, המנצלים חולשות של מנועי החיפוש, על מנת להתברג בראש התוצאות לעשיית רווח מהיר, אינו מוגדר בעיני כקידום אתרים. יש לציין שלא מדובר מבחינתי בסוגיה אתית. מנועי החיפוש הם בסך הכול ספקי שירות וכללי האתיקה שתבעו הם לא חוקים ולא חלה אחריות משפטית על מי שיפר אותם.
יתרה מזאת מנועי החיפוש אינם משתפים אותנו בפרמטרים שיביאו את האתר שלנו לראש התוצאות על מנת להימנע ממניפולציה אפשרית וזיבול תוצאות החיפוש. מצד שני קיימים קווים מנחים ברורים של מנועי החיפוש "מה לא לעשות בקידום אתר" והליכה נגדם תוך כדי סיכון האתר שאותו אתם מקדמים היא פעולה טיפשית (ומיותרת מאחר וקיימות מספר חלופות).

פן נוסף שיש להתייחס אליו הוא שתוצאות קידום אתרים (להבדיל מטריקים) לוקחות זמן. גוגל לדוגמא מתייחס למספר פרמטרים מבוססי זמן על מנת לדרג אתרים - וותק קישורים, trustRank וגיל האתר הם רק חלק מאותם פרמטרים המבטיחים שלא תוכלו להיות מספר 1 בן לילה - לפחות לא בגוגל.

למי מכם שאלמנט הזמן להשגת תוצאות הוא שיקול לכדאיות פרויקט ניתן לומר כי בטווח של שנה ניתן לקדם כמעט כל אתר לראש התוצאות במנועי החיפוש.


חשיבה עצמאית

לא אחת אני נתקל באנשים שמאמינים באופן עיוור למומחה קידום אתרים כזה או אחר או באנשים שמיישמים בקנאות את הכללים של מנועי החיפוש. בסופו של דבר עליכם לזכור כי יש מספר דרכים להגיע לתוצאות ועל כן אין כללי "נכון" או "לא נכון" בקידום אתרים - יש את מה שעובד ובזה עליכם להתרכז.

על מנת לדעת מה עובד בשבילכם רכזו את הדעות השונות, התנסו בעצמכם ובדקו את התוצאות שקיבלתם. מאחר וברשת תוכלו למצוא את "החוכמה הקולקטיבית" לצד "הטמטום הקולקטיבי" עליכם להיות זהירים ולבחור בתבונה איזו טקטיקה ליישם או להיות מוכנים לשלם את המחיר.
כמובן שאם יש באפשרותכם לערוך ניסויים משלכם ייתכן ותמצאו שיטות חדשות לקידום שאינן ידועות ברבים.

בלא מעט שיחות פנים אל פנים עם אנשי גוגל נוכחתי לדעת שלא כל הפרסומים הרשמיים של מנוע החיפוש הם במאה אחוז נכונים. יש לא מעט מקדמי אתרים בעלי שם עולמי שמפקפקים בגלוי באמיתות הפרסומים של מנוע החיפוש הפופולארי בטענה שבסופו של דבר גוגל הוא עסק שמטרתו רווח. אולי הדוגמא הבולטת ביותר לכך היא עשיית רווח משילוב פרסומות לקניית קישורים בתוצאות החיפוש בזמן שהמדיניות הרשמית של גוגל קובעת שקניית קישורים היא הפרה בוטה של הקווים המנחים של מנוע החיפוש.

קניית קישורים
גוגל עשיית רווח מפרסום קניית קישורים

בכל מקרה מה שלא תעשו אל תאמינו בצורה עיוורת לכל פרסום של מאט קאטס מגוגל (או כל גורו אחר) ואל תקבלו כאקסיומה דברים שאנשים אומרים לכם על קידום אתרים - פתחו חשיבה עצמאית והיו פתוחים לרעיונות חדשים.


פתחו שיטת עבודה

אם אתם מקדמים אתר בודד תוכלו לוותר על פיתוח שיטה אבל במידה ואתם מקדמים אתר גדול או מספר רב של אתרים רצוי שתפתחו שיטת עבודה אפקטיבית הכוללת סט פעילויות ותהליכים שיעזרו לכם בהשגת תנועה ממוקדת ממנועי החיפוש.

שיטת עבודה תהיה אפקטיבית בפרויקטים בעלי אופי דומה למרות שגם בפרויקטים שונים בתכלית תוכלו למצוא אלמנטים משותפים דוגמת כתיבת תכנים לאתר או השגת קישורים.

בכל מקרה עליכם להקפיד שלא להכניס רק שיקולים של מה קל, זול או מהיר לביצוע לשיטת העבודה שלכם.


נצלו היטב את זמן העבודה שלכם

לאחר שפיתחתם שיטת עבודה דרגו את המשימות שעליכם לבצע לפי סדר החשיבות שלהן מהראשונה לביצוע ועד לאחרונה. בדומה לחיים עקרון פרטו (חוק ה- 80-20 אחוז) עובד גם בניהול פרויקט קידום אתר: מספר משימות יגזלו מעט מאוד מזמנכם וממאמצי הקידום שלכם (כ- 20%) והאפקט שלהן על דירוגים במנועי החיפוש יהיה קריטי (כ- 80%). דוגמאות קלאסיות לכך יהיו בחירה של תגי כותרות טובות לעמודי האתר או העדפה לקישור אחד איכותי על פני עשרות קישורים איכותיים פחות.

תמיד חישבו מהי חשיבותה של המשימה למאמצי ה- SEO שלכם לפני שאתם עושים אותה - כך תוכלו לייעל את הזמן שלכם ולהיות מפוקסים על הדברים החשובים באמת.


דירוגים הם לא הכול בקידום אתרים !

אם הגעתם למקום הראשון בגוגל אבל לא ניצלתם את התנועה באתר להשגת לידים, רישום לניוזלטר או מבזקי RSS, מכירת מוצר או שירות, השגת חשיפה / קליקים על פרסומת או כל פעולה אחרת שהוגדרה כיעד, פספסתם את העיקר.

דירוגים במנועי החיפוש ותנועת גולשים רבים באתר לא שווים הרבה אם לא הצלחתם להמיר אותם להצלחה שהוגדרה ביעדים והמטרות שהצבתם לעצמכם מלכתחילה.




חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

מהו קידום אתרים?

אם תשאלו את רוב הלקוחות קידום אתרים הוא להיות ראשון בגוגל עבור מילות המפתח שלך. בפועל קידום אתרים הוא תהליך קצת יותר מורכב שניתן לחלקו לשלושה חלקים: 1. זיהוי קהל המטרה - מעבר לעובדה שבשלב זה אתם מכוונים את האתר לפרופיל הלקוח המיועד זהו השלב בו תקבעו את התחרות על הגולש (המתחרים) וכיצד עליכם לפעול על מנת להתמודד עם אותה תחרות. 2. צעדים להשגת דירוגים גבוהים במנועי החיפוש למילות החיפוש המשמשות את קהל המטרה - שלב זה משלב דברים שתבצעו באתר עצמו ודברים נוספים שתעשו על מנת לגרום לאתרים אחרים לקשר אליכם. 3. ניתוח והסקת מסקנות - שלב שלמעשה אין לו סוף הוא התהליך של ניתוח התוצאות לפעולות שעשיתם והסקת מסקנות על התאמת האסטרטגיה למנועי החיפוש וביצוע שינויים נדרשים.

למאמר המלא..

ASK, מנוע חיפוש נשכח או נשק סודי ?

מנוע החיפוש ask.com אחראי רק לכ- 5% מכלל החיפושים בעולם אבל ללא ספק נחשב כמנוע חיפוש עם תוצאות איכותיות ולא אחת כפורץ דרך בממשק משתמש.

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi