בניית אתר בשילוב עקרונות SEO

השימוש ברשת האינטרנט נפוץ היום יותר מתמיד, המסחר האלקטרוני פורח, ונדמה שלא קיים אתר הנעלם מעיניהם של מנועי החיפוש.
משתמשי הרשת מצפים למצוא מענה לכל דרישותיהם און-ליין, וכדי לעמוד בציפיות אלה, מטרת בעלי העסקים האינטרנטיים היא להגיע למקום הראשון בדירוג מנועי החיפוש.
איך עושים את זה? הדרך הטובה ביותר היא לבנות אתר המבוסס על עקרונות האופטימיזציה עבור מנועי החיפוש, וכן להביא בחשבון גורמים כמו: שימושיות, קהל יעד, ונישה.

בעבר, לא היה צורך להעניק תשומת לב מיוחדת לעיצוב האתר, אבל זהו לא המקרה כיום. מיליוני גולשים משוטטים ברשת באופן יומיומי כדי למצוא מידע שיעניין אותם. עיצוב האתר ישפיע גם על מידת התאמתו ל"זחילת" עכבישי מנועי החיפוש, וגם על מידת נוחות השימוש בו עבור המבקרים. אם לא ימצאו הגולשים בקלות את מבוקשם, לא יוכל האתר לעמוד בתחרות.


השלב הראשון - עיצוב פרסונת אינטרנט


לפני שניגשים לבניית האתר עצמו, יש לגבש את אסטרטגיית השיווק האינטרנטית.
קיימים שני סוגי משתמשים ברשת: כאלה המבצעים תחקיר על נושא כלשהו, וכאלה שסיימו את התחקיר ועכשיו מוכנים לבצע פעולת רכישה. מטרת אתר האינטרנט השיווקי, היא לתת מענה לאחד משני סוגי הגולשים האלה. לכן טרם בניית האתר, יש לענות על שאלה בסיסית: האם הוא יספק אינפורמציה, או האם תהיה בו אפשרות לבצע קנייה. בחירת הנישה של האתר, היא צעד קריטי להבטחת הצלחתו.

תחילה יש לזהות את קהל היעד; מחפשי האינפורמציה הם בעלי צרכים שונים מאלה של הגולשים המעוניינים לבצע קנייה, ולא ברור מאליו שניתן יהיה למשוך את שניהם. זיהוי קהל היעד יקבע מה יהיה הפוקוס של האתר.

עיצוב פרסונה אינטרנטית, הוא כלי מצוין לזיהוי קהל הגולשים אליו יפנה האתר. אלה השלבים:

  • הבנת מטרותיו והעדפותיו של קהל היעד;
  • יצירת אופי ייחודי לאתר;
  • זיהוי המוצרים/ מאפיינים שיעניינו (או לא יעניינו) את קהל היעד;
  • הכרת קהל היעד מזווית אישית;
  • בניית אוצר מילים שיובן בקלות על ידי הגולשים וימנע בלבול;
  • יצירת שיטה לקבלת החלטות עסקיות מושכלות.

השלב השני - ניתוח שוק


השלב שאחרי זיהוי קהל היעד וקביעת מטרת האתר הוא ביצוע מחקר שוק; כיצד פועלים המתחרים בענף להשגת מטרותיהם? כיצד ניתן לשפר את השירות, או לשדרג אותו? מה יבדל את האתר החדש, וימצב אותו מעל המתחרים?

הצעד הראשון הוא איתור מילות המפתח המשמשות את המתחרים בענף, על ידי נקיטת הפעולות הבאות:

  • זיהוי המתחרים;
  • שימוש ב- Link Tracking;
  • איתור מילות המפתח.

השלב השלישי - יישום טקטיקת SEO


ישנם שני אלמנטים של טקטיקת SEO שיש לקחת בחשבון; תחילה, יש לענות על השאלה- כיצד המבקרים באתר יוכלו לנווט בו ביעילות? המטרה היא להקל על הגולשים ככל הניתן. באילו צבעים ובאיזה סוג עיצוב ייעשה שימוש באתר כדי להקל על הניווט, ולהניע את המבקרים לעבור מעמוד לעמוד? מה תהיה שיטת הניווט - תפריטי drop down, בר צדדי ימני או בר צדדי שמאלי?

ניווט באתר הוא אלמנט קריטי, ויש להבטיח שתהיה לגולשים אפשרות ניווט קלה כדי שיישארו באתר!

האלמנט השני שיש להתייחס אליו הוא ? מנועי החיפוש. בשלב תכנון האתר, כדאי להתייחס לנקודות הבאות:

  • מה יהיה מבנה האתר?
  • כיצד תשפיע שיטת הניווט באתר על האופן בו יוכלו לנווט בו מנועי החיפוש?
  • מה יראו מנועי החיפוש כשיסרקו את האתר; על מה יתגמלו, ועל מה יענישו?
  • האם קיים תוכן זמין שניתן להעלות לאתר, או שטרם נכתב?
  • האם באתר נעשה שימוש בגיליונות בסגנון מדורג (CSS), JavaScript; האם הוא תואם קוד W3C?

מלבד השימוש בשפת HTML עבור קוד האתר, ישנן עוד אופציות שניתן ליישם, ביניהן: פלאש, Ajax, ו- PHP. בכול הטכנולוגיות האלה קיימים יתרונות לצד חסרונות, אך בהחלט כדאי לשקול אותן.

ה- Flash הפך לכלי פופולארי לצורך שיווק באינטרנט, ונעשה בו היום שימוש נרחב. אחד היתרונות בשימוש בפלאש הוא האטרקטיביות הוויזואלית שלו. ניתן לשלב את הפלאש בסרגל הניווט, ולהוסיף אלמנטים גראפיים מעניינים.

אחד החסרונות הוא, שישנם גולשים שאין ברשותם Flash Player, ושאינם מעוניינים להוריד את התוכנה. כאן מקבל משמעות תהליך זיהוי קהל היעד של האתר ? אם המדובר בקהל יעד ה"מחובר" לחידושים טכנולוגיים, סביר להניח שלא תהיה כל בעיה. אבל אם המדובר בפלח שוק של קהל מבוגר יותר, שלא גדל "צמוד" למחשב אישי ולאינטרנט, כדאי ליישם גישה טכנולוגית שמרנית יותר.
בנוסף לכך, מנועי החיפוש עשויים שלא לאנדקס דפים בהם נעשה שימוש בפלאש, ולכן השימוש בטכנולוגיה עלול לפגוע בדירוג האתר.

טכנולוגיית Ajax, היא פיתוח אינטרנטי ליצירת אפליקציות אינטראקטיביות ברשת. המונח "אג'קס" אמנם חדש יחסית, אך הטכניקה שמאחוריו פותחה עוד בשנות ה- 90. האג'קס הולכת וצוברת פופולאריות בקרב מתכנתים, כיון שהיא מאפשרת חילופי מידע מהירים יותר מאחורי הקלעים, מה שגורם לדפי האתר להיטען מהר יותר ? מרכיב מרכזי בכל הנוגע להשארת המבקרים באתר, ולחזרתם אליו.

ה- PHP היא שפה המוטמעת בקוד ה- HTML. בין היתר, היא מקנה אפשרות ליצירת תוכן אתר דינאמי עם אינטראקציה למאגרי מידע. כדי לעשות שימוש ב- PHP יש לוודא שהשרת עליו נמצא האתר תומך בשפה ומאפשר שימוש בה.
לא ניתן ליצור דפי אתר באמצעות ה- PHP, אלא בעיקר להעשיר את האתר (בקרו ב- us3.php.net כדי ללמוד עוד).
אחד היתרונות של ה- PHP הוא שהמבקרים באתר אינם מתבקשים להוריד אפליקציות כדי לגשת לעמודים בהם נעשה שימוש בשפה. אחד החסרונות הינו, שהשימוש בשפה דורש כישורי תכנות בסיסיים; אך המדובר בשפה פשוטה, ואין צורך להיות מתכנת כדי להבין וללמוד אותה. כל שנדרש הוא - זמן לשבת ללמוד..

עם קבלת ההחלטה לגבי סוג הטכנולוגיה בה ייעשה (או לא ייעשה) שימוש, יש לקבל החלטה בנוגע לתוכן. אתר המתמחה בנושא מסוים, יכלול תוכן שיחזק את המוניטין אותו מבקש העסק ליצור.


השלב הרביעי - עיצוב האתר


לאחר שהותווה מבנה האתר, יש להחליט מי יעצב את התבנית (template) שלו, ומי יהיה אחראי לכתיבת התוכן. האם גורם פנימי או חיצוני? ומה בנוגע לקידום האתר ? האם יבוצע בתוך החברה, או יועבר לאחריותה של חברת ייעוץ חיצונית?

הוספת מילות מפתח לטקסט מהווה מרכיב חשוב לצורך סריקת העמודים על ידי עכבישי מנועי החיפוש. איפה יופיעו אותן מילים, וכיצד תשפיע הוספתן על עיצוב האתר?
הניסיון מראה שדפים בהם מופיעות מילות המפתח בכותרת ה- META ובתגיות תיאור ה- META, זוכים לדירוגים גבוהים יותר במנועי החיפוש. כמו כן, יש לפזר את ביטויי המפתח בתוך הטקסט עצמו. קישורים פנימיים הכוללים ביטויי מפתח הם "חובה". כדאי לעשות שימוש בטקסט-לינקים בתוך הפסקאות, במיוחד כשמדובר בעמודי תוכן שיש להם זיקה לאותו הנושא. אם אין קשר בין הנושאים, כדאי לעשות שימוש בקישורי תמונה (image link), כדי שהטקסט לא ייחשף לזחלני המנועים ויבלבל אותם.

לא רצוי לעשות שימוש רב מידי בתמונות; שילוב תמונה בעמוד האתר אמנם מוסיף לעיצוב, אך גולשים רבים "מדלגים" על התמונות כדי שהעמוד יעלה מהר יותר, ואחרים עשויים להיעזר באמצעי אודיו או בקוראי מסך כיון שראייתם פגומה.


השלב החמישי - בדיקת האתר


חשוב לבצע בדיקה של האתר בעזרת חברים, קרובי משפחה, ועמיתים לעבודה שלא היו מעורבים בבניית האתר. יש להנחותם לעבור על כל ס"מ באתר, ולתת פידבק- היכן "נתקעו", ואיפה מצאו עצמם מבולבלים. באמצעות ההערות שיתקבלו יש לבצע את השינויים הנדרשים, ואז לבצע בדיקה נוספת- תחילה מול אותה קבוצת אנשים, ובשלב השני מול קבוצה אחרת.
אחת הבעיות המתסכלות ביותר בהן עשויים הגולשים להיתקל היא - קישורים שבורים. חשוב לגלות אותם!

אם עוצבה עבור האתר פרסונה אינטרנטית, זה הזמן לבדוק את מידת השימושיות שלה! גם כאן, ניתן לבצע תחקיר מול מכרים וחברים, לברר מה עובד מבחינתם ומה לא, ולשפר בהתאם.


השלב השישי - תחזוקת האתר


לאחר השקת האתר והצגתו למנועי החיפוש, יש לקבוע מי יהיה הגורם האחראי לתחזוקתו ועדכונו, ומי יעקוב אחר המתחרים הפועלים בענף ויפעל לקידום האתר. במידה ועד כה בוצעה העבודה על ידי גורם חיצוני ? האם יוכל העסק להמשיך לשאת בעלויות, או שמא הפתרון יימצא בלקיחת קורס קידום אתרים?

יש להמשיך לעקוב אחר הדירוגים במנועי החיפוש, ובהתאם למיקומי האתר לעדכן את רשימת מילות המפתח. זו הנקודה בה מסתיים למעשה תפקידו של מעצב האתר, ומתחיל תפקידו של מקדם האתרים. לצורך עדכון רשימת ביטויי המפתח רצוי להיעזר במנוע החיפוש שהאינדקס שלו מתעדכן בתדירות הגבוהה ביותר, וזאת כדי לדעת תוך זמן קצר האם השינויים שבוצעו אפקטיביים.
על מילות המפתח להופיע בכל תגיות ה- META (כותרת ותיאור), וכן בתגיות ה- ALT של תמונות. כמו כן, כדאי לשלב אותן במשפטי הפתיחה של כל עמוד, כדי שמייד עם תחילת הקריאה יהיה ברור במה עוסק הטקסט.

על מנת לבצע "עידון" של ממש של מילות המפתח, יתכן ויהיה צורך בעדכון תוכן האתר.
כתיבה טובה, כרוכה בניסוח של כמה וכמה גרסאות. כאשר הגרסה הסופית מוכנה, יש לשים בצד את הטקסט למשך מספר ימים, ואז לחזור אליו ולבחון אותו שוב. סביר להניח שיתגלו כמה מקומות בהם ניתן לעשות שיפורים. וכמו במקרים אחרים, גם כאן כדאי לתת לאדם נוסף לקרוא את התכנים; מישהו שלא קרא את הטקסט קודם לכן, יוכל לזהות ביתר קלות נקודות שאינן ברורות ושנשמטו מעינו של הכותב עקב היכרותו מקרוב את החומר.


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

קניית דומיין

קניית דומיין היא לא רק פעולה המספקת מענה לצורך הבסיסי של הקמת אתר, או שימוש בכתובות דואר אלקטרוני ייחודיות תחת שם הדומיין. במידה והפעילות המתוכננת באינטרנט מיועדת להיות חלק מהותי בשיווק וקידום העסק או הפעילות (גם במקרים של פעילות ציבורית), חשוב לבצע את רכישת הדומיין לא רק בסיומת הראשית באותה מדינה, אלה לבחון רכישת דומיינים במספר סיומות חשובות. הסיומת .com היא התחלה טובה אבל אין היא מספיקה. מומלץ לקנות כל דומיין גם בסיומת .net .org .info ו- .biz וכן לבצע ...

למאמר המלא..

9 פרמטרים לבחירת דומיין מוצלח

בחירת דומיין מוצלח נראית אולי כמו משימה קלה: לכאורה, מדובר רק בשרשרת של תווים שמפנים לאתר מסוים. אבל האמת היא שלדומיינים יש מספר די גדול של פרמטרים שיכולים להשפיע על הביצועים שלהם ברשת (וגם על הכיס שלכם..), וכדאי להכיר אותם לפני שרוכשים כזה או אחר

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

בלוג קידום אתרים

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi