מבנה URL

בדומה לכותרות טובות גם מבנה כתובות URL נכון הוא מסוג הדברים שלוקח דקות ספורות לבצע והאפקט שלו לאורך זמן אבסולוטי, בין אם במיתוג האתר או בהשגת מיקומים במנועי החיפוש.
למרות היתרונות שבמבנה נכון רוב מנהלי האתרים מתעלמים, מקטינים בחשיבות או סתם מפקששים בבחירת URL טוב ולכן ריכזתי בהמשך מספר טיפים לבחירת כתובות URL ידידותיות עבור קידום במנועי החיפוש:

  • העדיפו כתובות סטטיות על פני כתובות דינאמיות מבוססות בסיסי נתונים. במידה ויצרתם אתר דינאמי השתדלו לייצר כתובות המשתמשות במינימום פרמטרים (רוב מנועי החיפוש יתמודדו בהצלחה עם כתובות המכילות עד 3 פרמטרים דינאמיים).
  • אל תשמשו בפרמטר ID בשורת הכתובת שלכם. לפני שנסביר את ה- למה? עליכם להבין מהו session id - מספר ייחודי המוקצה על ידי השרת של האתר לזמן הביקור של גולש ספציפי בו. מנועי חיפוש מסוימים, וגוגל ביניהם, עשויים להתייחס לפרמטר ID כאל session id ובשל כך להתעלם מהדפים באתר שלכם המכילים פרמטר זה.
  • URL קצר ותיאורי (הכולל את מילות המפתח שלכם) עדיף על פני URL ארוך. מומלץ לא לדחוס יותר מידי אינפורמציה ומילות מפתח בכתובת אחת. לאתרים בעברית ניתן להציג כתובות המכילות מילים בעברית, דבר התורם משמעותית לקידום אותם מילים במנועי החיפוש.
    בחלק מהמקרים שילוב מונחים בעברית בכתובת עשוי ליצור בעיה של קידוד ופתרון אפשרי לכך הוא להשתמש ב- URLencoding.
  • הימנעו משימוש בכתובות המכילות מספרים.
  • העדיפו להפריד מילים בכתובת ע"י מקף (-) על פני קו תחתון (_).
  • הימנעו מכתובות המכילות ספריות מיותרות. עד שתי ספריות אחרי שם הדומיין הוא המקסימום שהייתי משתמש בו אם אין לכם מגבלה טכנית של מערכת CMS המייצרת ספריות מרובות. לדוגמא: את site.co.il/category/sub-category/product-name.htm הייתי משנה לכתובת המכילה ספרייה אחת בלבד במקום שתיים - site.co.il/sub-category/product-name.htm.

למרות שניתן להשיג דירוגים טובים גם אם לא מקפידים על כל הסעיפים מלמעלה במקרה של אתרים חדשים לא הייתי מוותר על שום יתרון יחסי שאני יכול להשיג מיד עם העלייה לרשת.


חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

אופטימיזציה למנועי החיפוש

תג זה לא משחק תפקיד כלשהו בכל הנוגע לנושא המיקומים אבל הוא חיוני ביותר לשליטה על התיאור המופיע בתוצאות החיפוש. בדומה לתג הכותרת השימוש בו צריך להיעשות מתוך מחשבה על מיתוג והשגת הקלקות רבות ככל שניתן באמצעותו. ללא ספק תיאור משכנע או מגרה בעמודי תוצאות החיפוש יגרום לגולש להקליק על מנת לספק את סקרנותו/ צרכיו.

למאמר המלא..

שימוש במילות מפתח

הכוונה כאן היא לשימוש בדף שלנו במונחים, אותם מחפשים הגולשים. ניתן להשיג מיקומים למונחים שלא מופיעים בדף ואפילו להשיג מיקומים לדפים שאינם רלוונטיים עבור מילות החיפוש. עדיין, מומלץ להשתמש במילות המפתח ובמושגים מתוך עולם התוכן של אותן מילים בתוך הדף על מנת לבסס מעמד של אתר עם רלוונטיות גבוהה לתחום.

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

pro seo 2012

ראיון עם 44 מומחים לקידום אתרים ומדיה חברתית מישראל ומהעולם. על קישורים, שיטות עבודה, עדכון פנדה ועוד.

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi