השפעות של אופטימיזציה ברמת האתר (site wide) על דירוגים

מלבד פרמטרים ברמת דף בודד (onPage) וקישורים חיצוניים לאתר (offPage) קיימים מספר פרמטרים ברמת האתר כולו (הדומיין) המשפיעים על הדירוגים שיכולים העמודים הבודדים בו להשיג.

פופולאריות קישורים

כמות הקישורים הנכנסים אל האתר - מנועי החיפוש מנתחים גם את איכות הקישורים על מנת לקבוע את מידת החשיבות של כל קישור נכנס, אולם בפופולאריות אנחנו מודדים את הכמות בלבד.

למה זה חשוב ?

מכיוון שככל שאיכות הקישור היא חשובה גם לכמות יש משמעות. אם תשכילו לוותר על קישורים שמנועי החיפוש מתעלמים מהם כל קישור שתשיגו לאתר שלכם יתרום לדירוגים.

אוטוריטה בתחום

קהילה בתחום מסוים נמדדת על ידי מנועי החיפוש כקבוצת אתרים העוסקים באותו הנושא או תחום.

השגת קישורים מתוך אתרים בתוך הקהילה שלכם תהיה איכותית יותר מאשר מאתרים מחוץ לקהילה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שאנשים מתוך הקהילה יידעו להעריך (או לבקר) את איכות החומר המוצג באתר יותר טוב מאשר אנשים מחוץ לתעשייה שלא מכירים את התחום.
לרוב תגלו כי בכל נישה קיימים מספר אתרים מרכזיים שמקבלים יותר תשומת לב מהקהילה וכתוצאה מכך הם משיגים יותר קישורים נכנסים מאתרים אחרים העוסקים בתחום. אלו הם אתרי האוטוריטה, עליכם לשאוף להיות אחד מאתרי האוטוריטה בנישה שלכם.

נושא האתר

הנושא המרכזי של האתר, הנקבע ע"י מנועי החיפוש (מסריקת דפי האתר), ישפיע על היכולת של הדפים באתר להיות מדורגים עבור מונחים הרלוונטיים לנושא כמו גם למונחים נוספים מנישות אחרות.
זוהי למעשה הסיבה שאתרים ממוקדים יכולים ביתר קלות להשיג דירוגים עבור מילות המפתח שלהם מאשר אתרים העוסקים בנושאים רחבים או כלליים מידי.

מנוע החיפוש יכול לייחס לקטגוריות או לדפים ממוקדים בתוך אתר גדול נושאים שונים מה שיכול להסביר השגת מיקומים בתחומים רבים לאתר בודד, דוגמאות טובות לכך יהיו וויקיפדיה, יד 2 ועוד.

ארכיטקטורת אתר

המבנה הפנימי של האתר שלכם משפיע מאוד - כיצד הדפים מקשרים האחד אל השני, איזה חלוקה לקטגוריות קיימת (אם בכלל) וכיצד מתחלק התוכן באתר בין הקטגוריות השונות.

כולם מכירים בערכו של קישור חיצוני לאתר אבל מעטים מתייחסים לערך של קישור פנימי בין הדפים.
דיי בדומה לקישורים חיצוניים גם קישורים פנימיים משמשים לקביעת חשיבות הדפים על ידי מנועי החיפוש. דפים המקבלים קישורים פנימיים רבים הם "חשובים" יותר ולכן בדרך כלל דף הבית והדפים של תפריט הניווט (המקבלים קישורים מכל דף באתר) הם הדפים החזקים ברוב האתרים.

הסידור הפנימי של דפי האתר, בשילוב עם כמות ואיכות הקישורים הנכנסים ומדד הפייגראנק, יקבעו באיזה מהירות ייסרק האתר, האם האתר ייסרק במלואו (כל הדפים הפנימיים) או באופן חלקי, ובנוסף את מידת ההצלחה של הדפים בהשגת מיקומים בתוצאות החיפוש.

מספר טיפים לארכיטקטורת אתר נכונה:

  • חלקו את האתר לקטגוריות, לפי תתי נושאים מוגדרים, ומלאו אותן בתוכן. וודאו כי אין באתר מצב של אסופת מאמרים אקראית  - עמודים הרלוונטיים ליותר מקטגוריה אחת מקמו תחת הקטגוריה הרלוונטית ביותר וקשרו אליהם גם מהעמודים הפנימיים של הקטגוריות הנוספות.
  • הוסיפו תפריטי ניווט לעמודי הקטגוריות הראשיים ולעמודי מפתח נוספים, המוגדרים כחשובים בעיניכם, מכל דפי האתר. בנוסף לתפריטי הניווט הוסיפו קישורים פנימיים לעמודים אלו עם מילות המפתח מתוך התוכן עצמו.
  • הוסיפו מפת אתר על מנת לעזור למנועי החיפוש למצוא את כל הדפים באתר. אין חובה להשתמש במפת אתר ושום נזק לא ייגרם במידה ותבחרו שלא לעשות מפה. מצד שני גם לא תהיה נוכחות גבוהה יותר או שיפור במיקומים בתוצאות החיפוש למשתמשים במפה.

חזור לראש העמוד שלח לחבר באימייל

אופטימיזציה למנועי החיפוש

תג זה לא משחק תפקיד כלשהו בכל הנוגע לנושא המיקומים אבל הוא חיוני ביותר לשליטה על התיאור המופיע בתוצאות החיפוש. בדומה לתג הכותרת השימוש בו צריך להיעשות מתוך מחשבה על מיתוג והשגת הקלקות רבות ככל שניתן באמצעותו. ללא ספק תיאור משכנע או מגרה בעמודי תוצאות החיפוש יגרום לגולש להקליק על מנת לספק את סקרנותו/ צרכיו.

למאמר המלא..

שימוש במילות מפתח

הכוונה כאן היא לשימוש בדף שלנו במונחים, אותם מחפשים הגולשים. ניתן להשיג מיקומים למונחים שלא מופיעים בדף ואפילו להשיג מיקומים לדפים שאינם רלוונטיים עבור מילות החיפוש. עדיין, מומלץ להשתמש במילות המפתח ובמושגים מתוך עולם התוכן של אותן מילים בתוך הדף על מנת לבסס מעמד של אתר עם רלוונטיות גבוהה לתחום.

למאמר המלא..

קבל הצעת מחיר 0526681210

pro seo 2012

ראיון עם 44 מומחים לקידום אתרים ומדיה חברתית מישראל ומהעולם. על קישורים, שיטות עבודה, עדכון פנדה ועוד.

RSS Feed הוסף ל

Copyright © 2005 - 2017 Cobi